rogierblokhuis.reismee.nl

Eerste paar dagen

Hallo allen

Aangekomen en wel in Nicaragua! De vlucht was echt lang en moest 2 keer overstappen. Vervolgens werd ik opgewacht door een lokale taxi vent van mn stagebedrijf. Erge chille dude die op een rustig tempo spaans praatte. We reden ondertussen van Managua (de hoofdstad) naaar Granada. Ik was erg blij dat ik een vooraf geregelde taxi had want de straten in Managua zijn niet heel erg chill, moest erg aan Cidade de Deus scenes denken met feesten op keiharde reggeaton/bubbeling muziek op de straten.Uberhaupt gewoon veel mensen op straat savonds. Ook gewoon midden tussen lomp en hard rijdend verkeer wandelend.

Eenmaal aangekomen in granada werd ik afgezet bij mn gastgezin. Een alleenstaande moeder met 2 zoontjes. Ze is echt super vriendelijk en spraakzaam J Mn kamer is echt primitief maar heb wel een eigen douche (één straal koud water) en wc. Ben vervolgens meteen in slaap gevallen. De volgende dag had ze mooi ontbijt voor me gemaakt en vertelde ze me dat om 2 uur weer de lunch klaar zou staan. Het was echt super lekker! Vlees van de bbq met rijst en plantanas (gebakken bananen). In tussentijd ben ik Granada maar eens gaan bezoeken, het is een koloniale stad met erg mooie kerken. Tis echt knettertje warm en iedereen loopt hier maar te chillen. Alle touristen zitten een beetje binnen te hangen en te drinken. Heb vandaag ongeveer de halve stad gezien en ook heerlijk aan een zwembadje gehangen, drankjes kosten hier geen ruk dus dat is ook wel chill. Tot nu toe is mijn indruk van nicaragua echt dat ze alleen maar chillen zowel de toeristen als lokale bevolking. Behalve de beveiligingdudes voor de banken, die lopen erg tof te doen met een giga shotgun in hun handen.

Maandag begint mn spaanscursus (een weekje maar) met nog andere internationals en gedurende deze week zit ik nog in dit gastgezin. Vervolgens vertrek ik naar San Juan del Sur waar ik aan mijn stage ga beginnen. Het spaans gaat nog verrassend goed. Heb eigenlijk nog geen woord engels gesproken hier.

Ondertussen is de maandag ook bijna voorbij en heb ik dus een dagje spaans cursus erop zitten. Het was echt heel relaxt, ik krijg 1 op 1 les wat echt heel effectief is. Wel soms een beetje raar als je opdrachten aan het maken bent en de lerares dus gewoon op jou zit te wachten. Hier kan ik niet zo heel goed tegen en ga ik het afraffelen. Er is nog 1 iemand anders op de spaan cursus, een chick die nog niet zo heel goed spaans kan. Heb iig een mattie gevonden :P met haar vandaag naar een duurzame sigaren producent geweest, ze worden allemaal met de hand gemaakt! Erg tof, jammer dat ik niet rook, hoewel de sigaren erg duur waren. Hierna ook naar een duurzame hangmatten producent (ze worden gemaakt door doof/stomme mensen) geweest. Waar ze tevens de grootste hangmat van Nicaragua hadden, erg relaxt!

Heb dus wel zin in morgen en de rest van de les week in het spaans. We doen elke ochtend spaanse les en in de middag een acitiviteit! Het spaans leren gaat hard. ik moet nu helaas ff snel naar huis want savonds schijnen de straten minder veilig te zijn dan overdag, heb me nog niet onveilig gevoeld maar de verhalen zijn niet erg chill!

Anyway ik vermaak me goed hier!

Adios amigos!

Reacties

Reacties

Jelmer

Rogier, het begin is er! Klinkt relaxed. Gaat zeker weer een toffe tijd worden! Tarjeta.. Have fun mate! Wij vliegen vandaag nieuw Zeeland uit, was briljant! Op naar Maleisie en Jan.. Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!