rogierblokhuis.reismee.nl

Aangekomen en wel :D

Hallo allen hier dan een bericht van mij :) wilde eigenlijk geen blog doen maar anders blijf ik aan het vertellen. Ik en mn klasgenoot (leon) zouden eigenlijk om half 12 vliegen dit werd half 1 door een vertraging. Ik had een laptop met een voetbalspel dus we hebben ons 2 uur kostelijk vermaakt, eenmaal aangekomen bleek dat we net de bus hadden gemist dus moesten we weer even wachten. We moesten 2 uur met een chille bus vanuit Valladolid naar Leon, ook dat ging aardig goed :)

Eenmaal in Leon moesten we op zoek naar het hostel wat behoorlijk lastig te vinden was. We hebben zeker 2 uur door de stad gebanjerd met een loeizware koffer hier en daar wat spanjaarden gevraagd die gewoon lekker snel in het spaans een vriendelijk antwoord geven, waar wij dus helemaal niks mee kunnen. Ze waren wel echt vriendelijk sommigen liepen zelfs een stukje mee. Al met al hadden we dus ons hostel gevonden. 7e per nacht voor een hostel dicht bij de locatie waar onze taalcursus wordt gegeven. Tevens ook internet hier de eerste skypebelletjes zijn gemaakt :) We gingen vroeg slapen want we moesten vandaag om 8uur op. Vanmorgen een beetje met tegenzin naar de taalcursus want we hadden een beetje vals gespeeld met de intake test in het spaans. Hadden ze ons ingedeeld in een intermediate klas, niet echt niet ons niveau aangezien we na hoe gaat het in het spaans niet veel verder komen. Wij zijn meteen doorgelopen naar het allersimpelste klasje waar we meteen een mede nederlander ontmoette. De spaans les was wel super leuk maar wel lastig, moet nog even hard aan mn spaans werken maar gelukkig is dat wel het gemiddelde niveau in onze klas :) de lerares maakte veel grappen die we gek genoeg wel begrepen.

Vanmiddag even na de les met onze medenederlander naar een appartement gezocht maar the international office sloot al om 2 uur de deuren, dus besloten we maar een kroegje te pakken. Nu is het hier zo dat we bij elk rondje een bakje tapas kregen, echt ideaal! dus daar hebben we een aantal rondjes gedaan. Het is hier ook echt super lekker weer, gister 34 nu 29 graden dus tot nu toe hebben we nog echt een vakantie gevoel. Mn taalcursus duurt nog 3 weken en dan krijgen we een leuk certificaatje als we een beetje aanwezig zijn en ons huiswerkje doen. Waar we onze eerste 5 studiepunten dus al weer mee binnen halen! Ik ga vnvnd weer met Leon de stad in aangezien we morgen pas om 2 uur hoeven te beginnen. Hopen dat onze erasmus vrienden er ook zijn! De camera gaat mee dus ik houd jullie op de hoogte! Tot snel! Rogier

Sven

Hee Rogiert! Mooi dat je goed bent aangekomen daar! Succes met het zoeken, en vinden, van een kamer.. Laat je niet gek maken door die vreemde Espagnolen. Goed dat jij de handdoek niet zo snel in de ring gooit. Als je positief blijft en je best blijft doen tijdens de spaanse les komt het zeker goed! Veel succes en plezier daar en ik houd de vorderingen in de gaten..

Laters mattie, Sven