rogierblokhuis.reismee.nl

Extremadura :D

Holaaa

Het duurde weer even maar hier is dan weer mijn update :)

Om maar even verder te gaan op mijn vorige verhaal, mn zussen zijn dus hier geweest in het laatste weekend van september. Ze hadden geluk met het weer want het was het hele weekend stralend mooi weer :) Vond het erg leuk dat ze hier waren, heb ze compleet leon laten zien we hebben veel tapas gegeten en elke dag feest natuurlijk. Veel mensen dachten dat ze nieuwe erasmus studenten waren, erg grappig. Die week erop begonnen mijn lessen echt en ben ik me nu een beetje aan het orienteren welke vakken ik ga kiezen. Betekent dat niemand de lessen nog erg serieus neemt en nog genoeg kunt uitslapen :D Heb al 1 leuk vak gevonden heet mercados de finacieros waar we het veel gaan hebben over beleggen de lerares was heel geïntresseerd in alle culturen van ons en de economie daar van natuurlijk. Verder ga ik waarschijnlijk engels avanzado volgen, erg triest i know maar ik moet mn punten halen, en dat zijn er dus weer 5 bij.

Vorige week ben ik ook weer gestart met fitnessen na een lange pauze :) maar is wel nodige hier al de fiestas kunnen niet erg goed zijn voor je lichaam. Wel erg leuk want er fitnessen echt wel 20 erasmus studenten daar, dus ook erg gezellig. Vorige week voelde ik me twee dagen niet helemaal goed en heb ik dus wat uitgaan gemist werd al een beetje bang want echt 50% vd erasmus studenten is griepig en ook een aantal die langs het ziekenhuis moesten. Ik dus niet gelukkig :D

Zaterdag ochtend vertrokken we met een groep van 30 naar de provincie Extremadura, ligt onder madrid tegen de portugese grens aan. Er kwamen veel conquistadores uit deze regio waardoor veel plaatsnamen ook in zuid amerika voorkomen. We vertrokken om 6 uur smorgens, toen ik opstond zat mn intaliaanse huisgenoot nog lekker aan een bord spaghetti als een soort na het uitgaan snack, erg vreemd. Na een busrit van 5 uur arriveerden we in Caceres, een mooi maar kleine stad in extremadura. Daar hebben we een beetje sightseeing gedaan en de nodige fotos gemaakt. Savonds zijn we doorgereden naar Merida waar we met zn allen in een hostel zaten. We zijn daar even naar Telepizza gegaan, erg bekend hier (geen idee waarom want het was duur en smaakte voor geen meter) Er was daar een hele groep meisjes van rond de 15 jaar en die hadden volgens mij nog nooit een blonde jongen gezien, ik mocht ook nog met 1 van hun op foto. Spaanse mensen kennen geen schaamte volgens mij ze zijn echt heel direct en roepen van alles naar je. Beautifull, chicko guapo, veelgebruikte termen. We zijn daar nog even met zn allen uitgegaan maar het was er nog niet echt druk en we moesten al om 2 uur thuis zijn anders zat de poort dicht. Geen probleem want we moesten de volgende dag weer vroeg op om allerlei leuke dingen te bezoeken.

Merida is echt een heel mooie stad met veel oude monumenten uit de tijd van het romeinse rijk, hebben er veel fotos van gemaakt (te zien op facebook) en zijn ook nog even langs het museum daar geweest wat echt heel leuk was, ben zelf meestal niet een groot fan van musea maar deze was echt wel tof :) De hele trip was in een heel chille sfeer vond ik, goeie afwisseling tussen dingen bezoeken/bekijken en gewoon lekker chillen met de erasmus studenten. Maandag gingen we nog langs een klooster geweest een paar uur rijden van merida, erg indrukwekkend ook! Daarna gingen we helaas de bus in voor de terugweg (van 6uur!) we hebben dus eerst even wat wodka gekocht om de reis wat plezieriger te maken.

Het volgende verhaal volgt hopelijk wat sneller. Heb nu spaans les dus moet gaan rennen denk ik :p Volgend weekend komt kelsey weer langs en gaan er heel veel erasmus studenten richting barcalona, wordt dus eindelijk een rustig weekend :)

Adios!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!