rogierblokhuis.reismee.nl

Que pasa tios!

Hooooolaaa

Sorry voor het niet meer updaten van mijn blog, op een gegeven moment stapelt het zich op en dan is erg een beginnen meer aan. Sinds ik hier langer ga verblijven probeer ik het toch weer bij te houden. Heb ondertussen aardig wat meegemaakt. Heb veel groepsreizen met alle erasmus leden hier gemaakt, heeel erg vet heb ook zon 1000 fotos per maand gemaakt dus dat zit wel goed.. (check facebook voor de fotos ofcourse) Ben onder andere in Lissabon, Porto, Sevilla, Granada, Cadiz, Cordoba en Astorga geweest. Vooral de trip naar Andalucia was erg bijzonder, we waren met een super leuke groep en we hebben erg mooie dingen bezocht, elke nacht gefeest en de volgende dag gewoon weer om 8 uur in de bus stappen om alles te bezoeken. Gek genoeg hadden we energie genoeg om alles goed mee te maken :p

Anyway ik heb dus besloten om er nog een semester bij aan te plakken. Het leven is hier te goed om gedag te zeggen. Ook al haal ik niet al te veel punten voor mn studie tis gewoonweg te leuk. Gelukkig leer ik hier nog wel een beetje spaans dus ik doe nog wel wat nuttigs. Ook is het leven hier niet al te duur dus ook dat is wel chill, kan hier luxer leven dan in utrecht dus dat is mooi meegenomen.

Onlangs hebben we weer een trip gemaakt naar Coruna, is het noordwesten van spanje en een deel van de Santiago de compostella. Er was een grote waarschuwing voordat we weggingen voor een storm die er zou zijn. Het heeft dan ook het hele weekend geregend :( Maar het was wel indrukwekkend om te zien, een mooie mossige cathedraal alsof ie rechtstreeks uit een jungle kwam. Op de terugweg besloten voor de tijd naar een chinees restaurant te gaan. Blijkbaar is het een grote hype om in amerika sake bombs te doen je zegt zeg maar een shotje sake op 2 eetstokjes op een bier.. je slaat op de tafel waardoor het shotje in het glas valt en dat moet je dan op drinken :p Een amerikaanse traditie. Hierdoor stapten we aardig dronken de bus in, en besloten we daar verder te gaan tot veel overlast voor de hele bus. Het eindigde met ons schreeuwend naar de leiding Putaaaa's (wat blijkbaar echt heel beledigend is hier) een aantal van ons mogen nu dus nooit meer mee met de erasmus reisjes. Beetje jammer maar we hadden een mooie tijd in de bus! Vanaf nu organiseren we dus onze eigen reisjes.

Afgelopen weekend zijn we naar Valencia gegaan met de auto. Onze fransman moest hiervoor 8 uur diagonaal door spanje rijden, ik was copiloot en viel halfweg in slaap :p halvewege heeft de fransman per ongeluk benzine in de diesel auto gegooid waardoor we net iets langer over onze reis deden. We kwamen 10 uur sochteds aan in valencia en zijn lekker op het strand gaan pitten. Werd wakker met 1 kant verbrand en andere kant van mn gezicht wit, maar t was wel echt heerlijk. In Valencia was Las Fallas, een gigantisch festival waar miljoenen toeristen op af komen. Het is echt een week lang gigantisch vuurwerk en grote poppen verbranden. Gedurende dag zijn er overal optochten met tradioneel verkleede personen. Iedereen neemt het allemaal heel serieus en we moesten overal heel vroeg bij zijn anders moest je door de geirriteerde mensenmassa heen. We hebben de grootste Falla (pop) van dichtbij zien branden, was echt heel vet en echt gewoon een gigantisch vuur in het midden van de stad. er stonden echt 1000en mensen achter ons te dringen dus we hadden aardig geluk met onze spot. Ik vierde ook mijn verjaardag daar, was erg vet om een keer een dikke vuurwerkshow voor mn verjaardag te hebben, niet verkeerd :) Stijn was ook in Valencia dus dat was erg tof om ook met hem te feesten. We hebben helaas niet alles van de stad gezien vanwege het festival maar dat maakte ons niet uit, wel hebben we lekker op het strand gelegen met 20 graden!

Het leven hier is nu wel iets anders. Een paar goede vrienden van mij zijn weg wat de sfeer toch wel beinvloed. Ook heb ik nu meer tijd waar ik vorig semester bijna te druk met overal heen reizen en gasten ontvangen was is het nu ietwat rustiger. Donderdag is hier weer een groot campusfeest waar iedereen altijd weken naar uitkijkt dus dat wordt weeer erg vet. Wel moet ik de volgende dag om half 7 op omdat we een dagje gaan skien in klein ski gebiedje dicht bij. Erg zwaar ik weet het :( Zaterdag geef ik een huisfeest vanwege mn verjaardag, hoop dat alles heel blijft hier. Dus er staat een goed programma te wachten. Hoop mn blog nu wat beter bij te houden!!

Ciao!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!