rogierblokhuis.reismee.nl

This will be a good thing

Hallo allen :) hier dan eindelijk een berichtje van me.. Typ dit vanuit een bus die van madrid naar leon rijdt, aangezien dit 4 uur duurt kan er wel een klein berichtje af :) de bus was overigens geheel volgens spaans schema een half uur te laat, nu ben ik zelf over het algemeen ook zo, het voelt wel kut :p

Anyway de dagen die op mijn afgelopen blog volgden verliepen niet geheel chill :( de spaanscursus gaat op een stevig tempo door de stof en de lerares is een behoorlijk kutwijf.. Leon en ik begrijpen de stof wel aardig maar elke dag is 1 gedeelte van de schooldag uitspraak.. Nu is onze uitspraak slecht maar we begrijpen en proberen het wel maar de lerares wil zo veel mogelijk spaans uit je krijgn en is ze doof voor engels. Ik ben dus 1 dag flink de grond ingeboord door haar (ik trek mn mond dus niet meer los in die les) en de volgende dag was leon de sjaak. Als dat alles was, was er weinig aan het handje maar nu wil het appartement regelen ook nog niet echt vlotten, opzich zitten we prima in ons hostel, maar uit een koffer leven is gewoon klote. Alle spaanse huisbazen doen niet aan engels en wij doen helaas nog niet aan spaans praten :p goede combinatie :( nu is onze tolk beschikbaar tot 2 uur smiddags, onze spaanscursus duurt tot half 2, dat werkt dus ook niet.. Dit is dus de ietwat lastige situatie waarin we verkeren. Leon ziet het hierdoor al niet meer zo zitten hier en is al half terug in nederland met zn hoofd. Gaat waarschijnlijk ook een andere studie volgen volgend jaar, ben dus op mezelf aangewezen. Ik geef echter niet op en zal hier sowieso blijven al is het in een hostel.


Vrijdag ging ik gelukkig naar kelsey in madrid en kon ik even uit de situatie stappen, het was echt heel goed om weer bij haar te zijn en ook heel leuk om madrid te zien. Het is echt een super grote stad, ik denk dat ik daar echt moeite met aanpassen zou hebben. Het is wel echt super mooi en savonds lekker warm :) We hebben in een oud olympisch bad gezwommen en ben even langs het santiago bernabeu stadion (real madrid voor de niet kenners) gelopen, helaas kaka niet gezien :( kelsey heeft overigens een mooie kamer midden in madrid met leuke exchange students, erg gezellig, en ben jaloers dat het bij haar al wel goed loopt. Vandaag ga ik (bijna helaas) weer terug naar leon en daarom zit ik dus 4uur in de bus :) morgen begint de cursus pas om half vijf dus kunnen we via de tolk een kamer regelen. Ik hoop dat het een succesvolle missie word want dan ik me lekker thuis gaan voelen hier en goed studeren zodat ook mijn spaans beter zal worden..

Hoop dat ik niet een al te negatief bericht achter laat maar zat net echt even in een dip. Heb wel goede hoop voor de komende dagen en ga er sowieso een mooie tijd van maken. Er zitten wat leuke mensen in mn erasmus groep, zullen niet mn beste vrienden worden maar kan me er wel mee vermaken.

Verheug me heel erg op jullie bezoekjes want mis jullie erg! Kus en boks voor allen, Rogier

Reacties

Reacties

Jelmer

Rogier,

Goed van je te horen. Helaas wil het dus allemaal nog niet echt vlotten. Maar het zal zeker met de tijd beter gaan. Af en toe afleiding bij Kelsey is dan niet mis denk ik..;) Je hebt in ieder geval de goede instelling!
Succes vandaag met het zoeken van een appartement! Hoop snel weer van je te horen.

X Jelmer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!