rogierblokhuis.reismee.nl

This is a good thing

Hola,

al een tijd geen bericht meer sorry hiervoor :p eehm waar zal ik beginnen :)

Ik zit dus in mn nieuwe piso heb reeds allerlei dingen aangeschaft voor het dagelijkse leven hier, begint allemaal nog best duur te worden.. anyway ik begin me erg goed te vermaken hier en loop hier nu ook vol goede moed door de straten :)

Vrijdag is Leon dus gevlogen en vertoef ik hier alleen.. Vrijdag natuurlijk meteen uitgegaan en had als tip van mn zussen meegekregen dat ik maar flink moest zuipen want dan maak je altijd veel contacten, right ze hadden enigzins gelijk :D We gingen naar een bar waar ze alleen maar aan shotjes doen, echt briljant, niet dat ik er heel veel op een avond trek maar ze hadden echt hele geinige.. En shotje die je als ie leeg is op kunt eten, een shotje die ze eerst op je hoofd slaan (met veiligheidshelm) ze steken er 1 in de fik en zo gaat de lijst verder.. en dat alles voor 2e per stuk :) arm wordt je er dus niet van. Overigens is het hier dus de norm dat iedereen verzamelt bij de cathedraal en dan loopt iedereen rond met een fles fanta/vodka mix voor de extra cheape avond. Heb me iig goed vermaakt die avond. Was laat thuis en nieuwe matties gemaakt.

Zet trouwens mn fotos op Facebook, ik weet dat niet iedereen van jullie dat heeft maar het werkt hier iets beter vanwege het feit dat iedereen het hier heeft en zo dus de fotos uitwisselt, heb erg slecht internet waardoor het uploaden naar 2 sites te lang duurt, hier werk ik aan want irriteer me kapot aan slecht internet..hier iig de link van facebook voor de geïntresseerden

http://www.facebook.com/photo.php?pid=8906481&l=4b21781fb3&id=705885077

naa vrij laat wakker te worden belde de andere nederlander me op of we niet barcelona - getafe en real madrid - espanyol in een sportcafe konden kijken. Leek me wel leuk, wij dus om 6 uur die kroeg in, had alleen nog maar een schraal ontbijtje op. Kregen we bij elke bier, tapas, echt ideaal! en ook gewoon super lekker! Waren 2 leuke wedstrijden er waren ook 2 brazilianen mee waardoor we nog aardig wat spaans hebben gepraat, ik klonk waarschijnlijk als een yostie die elk werkwoord gewoon in de standaard vorm gebruikte maar het was iig verstaanbaar en erg gezellig,, na 4 uur bier tapas en voetbal kregen we de rekening en het was maar 10e pp, hierdoor hoef je ook niet meer uit eten :) die avond ook weer uitgeweest en ook dat was een geslaagde avond. Er zijn veel gezellige kroegen hier die allemaal aan tapas doen :) en een paar discotheekjes. Vind de kroegen het leukst :)

Zaterdag nacht kwam er nog een plan omhoog dat veel mensen zondag wel naar het strand in Gijon wilden, aangezien ze om 9 uur al vertrokken en wij om 6 uur thuis waren is het er voor ons niet meer van gekomen. Moest ook veel leren omdat ik dus die toets van laatst niet had gehaald.. Van het leren is trouwens maar weinig van gekomen door brakheid veel skypen en luieren. Ik heb vandaag echter het resultaat binnen gekregen en ik heb een 5.4 :D (hier heb je een toets gehaald als je een 5 haalt) Moet dus nog wel aardig aan mn spaans werken.. :p

Tis wel erg lastig om goed mn best te doen omdat er aardig wat gefeest wordt en als er niet gefeest wordt je graag even wat wil bijslapen omdat de lessen hier gewoon weer vroeg beginnen.. tevens is het hele ritme hier aardig naar de klote.. Siesta doe ik nog niet echt aan maar soms ook wel als ik gewoon kapot ben. De rest van Leon doet er wel aan waardoor de winkels van half 2 tot half 4 dicht zijn, erg frustrerend soms. Het eten is helemaal vreemd, heb erg vaak honger op rare momenten mijn huisgenoot eet om 9 uur dus met hem eet ik niet mee.. Heb soms van half 5 tot 9 uur les dus ook dan moet je het avondeten raar inplannen. En ze doen hier amper aan rijstgerechten waardoor je altijd pasta eet.. beetje saai..

Ga binnekort wat goede fotos schieten van Leon overdag, krijgen jullie een beetje een indruk, er zijn hier veel monumentale gebouwen, echt heel mooi. Ga morgen ook ff regelen dat ik hier aan het fitnessen kom want leef nog niet echt heel gezond hier.. Anyway om een goed verhaal samen te vatten, ik krijg het hier echt naar mn zin, de mensen zijn leuk, mn huisgenoten geven me goede rust (ofterwijl ze zijn saai) het uitgaan goed en het spaans boekt progressie..

Adios!!

Reacties

Reacties

Jelmer

klinkt goed, houden zo! Ik zoek naar een ticket..

Jan

Klinkt alsof je je plekje daar al een beetje aan het vinden bent!! goed bezig!

Roos

Oh my god, jij hebt echt zo'n mazzel gehad met die toets hahaha. Als fleur en ik komen wil ik duidelijk ook van die shotjes. Tot snel,
XXX

Sven

Hee Rogiert! Mooi dat je het naar je zin hebt daar en dat je inmiddels ook een koning bent in het spreken van de spaanse taal ;) Goed bezig. Veel plezier met alle feestelijkheden daar en doe je nieuwe matties de groeten,

Laters

Thijs

Battie boy,

Dit verhaal klinkt al stukken beter! Je begint het spaanse leven al redelijk op te pakken. Heb je al wat van stijn gehoord? Dit weekend is volksfeest hier dan weet je waar wij ons mee bezig houden dit weekend..

spreek je

later

Kirsten

Ticket is geboekt...
Snel kom ik een biertje drinken en een tapasje eten in je favo kroeg onder begeleiding van je Spaanse vocubulaire! :)

Liefs x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!