rogierblokhuis.reismee.nl

Fin del Curso Intensivo Espanol

Hola!

Hier weer een update :)

Afgelopen week stond in het thema van de grote eind toets van de spaanscursus, er werd dus hier en daar wat gestudeerd.. Ik vreesde em eigenlijk behoorlijk aangezien mijn spaans nog steeds niet top was. Donderdag hadden we echter de toets en ik vond em wel goed te doen, een luister gedeelte wat ik verstond! En een brief schrijven ging ook nog aardig. Ik en iedereen uit mijn klas (waren we allemaal zo slim?) hebben em gehaald. Wel prettig aangezien die dus 5 punten waard was en ik nu dus officieel een woordje spaans spreek! Die avond was er natuurlijk een grande fiesta :) De volgende ochtend hadden we nog les om de toets te bespreken enzo, ik had me behoorlijk verslapen dus wist alleen dat ik em gehaald had, niet dat ik mijn cijfer per se wilde weten.

Vrijdag gingen we naar madrid met een klein groepje van onze erasmus vrienden voor het festival la noche en blanco. Ik ging natuurlijk vooral om kelsey te zien maar het festival was erg tof, de straten stonden echt bomvol met mensen en er scheen 2,5 miljoen man aanwezig te zijn! Zaterdag dan ook leuk uitgeweest met wat erasmusjes van kelsey en wat van mij. We hebben nog aardig wat sightseeing gedaan in het grote park in Madrid en goed gewinkeld daar. Had geen winterjas meegenomen (spanje daar is het altijd warm, not) en die heb ik dus wel echt nodig hier. Maandag wilde ik terug keren maar had mijn bus gemist, i know, het overkomt me vaker maar dit x had ik ruim een uur uitgetrokken om em te halen. Moest dus een nieuwe ticket boeken :( waardoor ik om 4 uur snachts aankwam in leon. Eenmaal in mn appartement trof ik mn huisgenoten aan die een potje monopoly aan het spelen waren.

Dinsdag had ik mijn officiele intro van de uni. Een preek van 2 uur in het spaans maakte me een beetje bang dat de overige 25 punten niet zo makkelijk worden behaald als die van de spaanscursus. Er werd ons nog wel verteld dat er vele tripjes worden georganiseerd naar allerlei leuke locaties in spanje ook zullen er wat dagtochtjes in de bergen worden gemaakt voor de skifanaten :) Na de oersaaie en vooral moeilijk verstaanbare speech kregen we een rondleiding door leon, alle standaard spots bekeken waar we in de afegelopen 3 weken al 1000x voorbij zijn gelopem+ een leuk spaans verhaal erbij wat net dat beetje extra toevoegde. Het hoogepunt was gratis bier en tapas bij onze favoriete bar wat gelukkig alles goedmaakte! Er zijn weer veel nieuwe erasmus studenten die niet aan de spaanscursus meededen dus dat was wel leuk.

Vandaag ging ik met mark (mn mede hollander) onze vakken een beetje uitkiezen. Erg lastig aangezien we zelf alle uren in elkaar moeten zetten en we van sommige vakken weinig weten. Maandag begint school dus we hebben nog even de tijd :) Vandaag speelde real madrid wederom een wedstrijd dus die hebben we wederom in het cafe gekeken, met, bier en tapas :) Toen ik thuis kwam trof ik mn italiaanse huisgenoot aan met zn vrienden, ze waren gezellig spaghetti aan het maken en vroegen of ik mee at, nee zeggen is voor hem bijna een belediging dus, ja zeggen. Er geinig om ze zo in de weer te zien met hun spaghetti, toen we gingen eten mocht ik geen mes gebruiken want dat kan echt niet in italie, ik dus klungelen met mn vorkje. Vervolgens gingen ze hun worst door midden snijden met hun vork! Rare italianen.. Vanavond gingen er weer velen uit maar ik besloot maar eens om bij te slapen en morgen vroeg op om wat dingen te regelen voor school etc. Aankomend weekend komen mijn zussen langs om Leon te zien en te kijken wat ik allemaal meemaak :) Kijk hier erg naar uit!

Oja ik eis natuurlijk wel dat ook ik op de hoogte word gehouden over alle veranderingen die bij jullie gebeuren!

Adios!

PS nieuwe fotos op facebook!

Reacties

Reacties

Jan

Geinig verhaal rogier!! heb je zo af en toe ook nog contact met stijn?? veel plezier van het weekend met je zussen...

Sven

Mooi dat je het naar je zin hebt daar. Hier gebeurt uiteraard helemaal niets, we wonen in Aalten, een dorpje in de achterhoek waar iedereen net sinds 2 jaar tv heeft.. Muchos plezier en ik zal eens even kijken of ik een keer bij je langs kan komen,

Adios!

Enn

Jo roog! Super leuk dat je het naar je zin hebt en italiaans eet in spanje. anyways geniet er van en rust nog even lekker uit voordat wij op de stoep staan! veelos plezieros nogos, kussos!

Jelmer

Roger, vond het een zeer geslaagd weekend! Leuk om te zien hoe het daar is.. En zeker tof weer is met je op stap te zijn geweest. Maak er nog een mooie tijd van daar!
Kus

Jan

Roger, nog steeds alles goed daar?? Neem aan van wel toch! Heb me super vermaakt.. komt er binnenkort nog een nieuw verhaaltje?

gr Jan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!