rogierblokhuis.reismee.nl

2e week

Aangekomen in San Juan del Sur waar ik dus de komende 3 maanden zal gaan verblijven. San Juan del Sur is echt een heerlijk surfstadje, wel heel erg americano sfeertje hier en vooral erg veel overdreven surfdudes.. Ik vind het persoonlijk net iets té ik bedoel ja surfen is vet maar om er nou zon overdreven lifestyle van te maken.. Anyway ben samen met onno van On-stage naar mn stagelocatie geweest om geintroduceerd te worden aan mn stagebegleider. Nogal suffige vent maar wel vriendelijk. Allemaal wel in het spaans wat hier en daar wel pittig om te verstaan was. Daarna door gereden naar mijn woning. Het is echt een chill hutje wat vrij staat en helemaal rond is. Het ziet er echt heel goed uit met een prettig uitzicht op zee! Tevens een kluis waar ik al mn shit in kan bewaren en op slot kan doen.

Die zelfde dag even afgesproken met een andere nederlandse stagair die zon beetje dezelfde functie als mij heeft. Erg chille dude die hier al 3 maanden zit maar nog maar weinig heeft uitgevoerd voor zijn stage. De volgende dag moest hij mij een soort van inwerken, dit ging helaas niet door want de stroom was er de hele dag af in San Juan, primaa.. wij dus naar een cafe waar ze een noodaggregaat hadden zodat we wel de CL wedstrijd konden kijken. Erg vet overigens, ze worden hier vrij emotioneel tijdens wedstrijden van real madrid en barcelona. Echt schreeuwen dansen springen bij een goal. Heel veel mensen gingen ook zo half buiten de bar staan zodat ze geen drankje hoefden te kopen maar nog wel de wedstrijd konden kijken. Typisch :P

De dag erna moest ik in Rivas werken, das een stadje verderop waar ik 3 van de 5 dagen zal werken( de overige 2 gewoon in san juan del sur). Heb de hele dag achterop de motor van mn stagebegleider gezeten en werd geïntroduceerd bij alle bedrijfjes die ik moet gaan ondersteunen met marketing financien etc. Was wel een beetje een domper dat het allemaal restaurantjes en hotels waren die verry van duurzaam zijn en dat toerisme in Rivas zelfs eigenlijk vrij slecht is. Rivas is echt een triest stadje waar toeristen alleen maar langskomen omdat er niks moois te zien is of wat dan ook. Ik heb dus niet echt heel veel vertrouwen in het beter maken van hotelletjes daar omdat er toch niemand zal komen maarja.. Zal vast wel leuk worden..

Donderdag en vrijdag hebben veel promotionele dingen meegemaakt (veel samen met mn medestagair) wat wel leuk was, niet bijzonder.. Moet wel elke dag lange broek en schoenen aan wat echt naar is met 30 graden. Vandaag heb ik vroeg een shuttle gepakt samen met nog wat nederlanders naar 1 van de mooiere stranden hier om de hele dag te surfen chillen en eindelijk ook een beetje toerist te voelen. Was echt fantastisch mooi, het surfen was zwaar maar het ging best goed! Elke x 2 uurtjes surfen, wat drinken, eten en in een hangmat liggen lezen en weer terug het water in.. echt super relaxte dag was het. Tijdens het surfen vlogen er steeds pelikanen over de golven om visjes te vangen, echt zooo mooi :) Op de heen weg erheen ook allemaal aapjes in de bomen gespot. Ik ga denk ik morgen een surfboard kopen omdat elke x 10 dollar niet echt chill is, maar ik wil dus echt veel gaan surfen hier!

Ben gisteravond ook uitgeweest hier, wat wel leuk was! Mooie strandtentjes/hutjes met bier voor 1 euro.. Zoals ik al zei erg veel amerikanen maar sowieso wel veel toeristen. Er zijn niet heel veel tenten maar het is wel vermakelijk iig!

Het was in ieder geval een rustige week met veel introducties en weinig werken. Wat nog wel gaat komen als het goed is. Wat wel echt heerlijk is om gwn na mn stage een duik te nemen, dit vind ik echt geweldig! Door de weeks is het rustig aan doen en dus beetje suffig stagelopen. Maar in de weekenden wordt het erg veel genieten en reisjes plannen! Ik ga er weer vandoor om weer heerlijk te dineren bij een of ander tentje hier voor zon 4 euro!

Adioos

Reacties

Reacties

Rosanne

Hey Rogier!
Echt leuk om te lezen hoe je het daar zo beleefd! Ben blij dat je het naar je zin hebt!! Kom je nog een keer naar Holland tussen nu en Juli?
x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!