rogierblokhuis.reismee.nl

~ 2 maanden alweer :)

Ik zit hier nu ruim 2 maanden en voel me echt thuis hier. Dingen zijn al erg gewoon geworden, vandaar dat deze update ook even duurde.

De afgelopen 2 maanden heb ik doordeweeks veel gewerkt, deze dagen ga ik weinig uit meestal wel even een borrel savonds maar niks speciaals. In de weekenden surf ik zo veel mogelijk, meestal 2x per weekend en soms probeer ik vrijdagmiddag vroeg weg te gaan van stage zodat ik vrijdags al kan gaan. Het gaat steeds beter maar het blijft een moeilijk sport. Het regeseizoen is inmiddels begonnen en dit is wel goed te merken. De eerste maand hadden we geen enkele regenbui terwijl het nu toch wel elke dag wat regent. Een regenbui is echt heerlijk hier, alles koelt hier even af en er waait voor een paar uurtjes een fris windje. Nog steeds is het heerlijk warm en nog genoeg tijd om te genieten van de zon.

2 weken geleden zijn Bart en ik naar Isla de Ometepe geweest. Een eiland bestaande uit 2 grote vulkanen midden in het grootste zoetwatermeer van Centraal Amerika. Toen ik eindelijk weer eens San Juan del Sur verliet zag ik weer hoe het echte Nicaragua is, piepkleine dorpjes zonder verharde weg en savonds donkere straatjes. Hier in San Juan is het echt best modern en westers. We hebben daar motors gehuurd voor 2 dagen. Ik had nog nooit motor gereden en al helemaal niet geschakeld dus dat was ff wennen. Wel echt een heel vette ervaring. Heerlijk door de best ruige wegen van Ometepe crossen waar kippen, varkens en koeien rondlopen en hier en daar door over wat riviertjes heen. Ook hebben we over een strand gecrosst wat wel echt vet is. We hebben daar een best mooie waterval bezocht waar gelukkig een heel stuk met de motor heen konden en we zijn naar Ojo de agua geweest, een natuurlijke bron/zwembad met een slinger om het zwembad in te vliegen. Erg chill!

Ik ben nu dus al ver over de helft van mijn stage, mijn stage is hier en daar nogal tegenvallend. Mijn stagebegleider is zelf best druk met zijn eigen projecten waardoor we niet altijd tijd hebben om met mijn clienten af te spreken. Er zijn hier ook echt te veel dagen dat er reunien zijn en workshops, wat meestal neer komt op een halve dag werken en dan de rest een beetkje gezellig lunchen en chillen. Er heerst hier echt een zeer inefficiente werkstijl, opzich wel prima voor een stagair maar wel lastig als je gewoon shit wil doen. Ik had al 3 weken geleden een bespreking moeten hebben met een restaurant eigenaar maar dat is er nog steeds niet van gekomen. Mn begleider is wel positief over mij, dus dikke prima.

De avonden in de weekenden zijn nogal altijd erg leuk, best veel contact met toeristen en hier en daar wat mensen die ook echt wat langer blijven en die je dus goed kunt leren kennen. Ze hebben hier overigens een tafelvoetbal tafel in de kroeg en ben weer een beetje de oude gloriedagen van Schaersvoorde aan het herleven, tot nu toe elke local weten uit te schakelen. Laatste tijd ben ik veel met een Deen omgegaan (eigenlijk sinds die drama wedstrijd tegen hun). Afgelopen zondag ben ik voor het eerst naar een supermooi hotel hier geweest waar ze een infinity pool hebben die over de baai van San Juan del Sur uitkijkt. Hier hebben we goed de kater van het trieste EK weg kunnen drinken met een groepje Nederlanders, de deen en een verdwaalde Belg die nog fanatieker voor Nederland was dan wij Nederlanders.

De laatste 4 weken worden qua stage rustig, een beetje de gemaakte documenten afronden en nog wat besprekingen hier en daar. De eerste week in juli nemen we een week vrij om naar de Corn Islands te gaan. Dit is aan de Carraibische zijde van Nicaragua (en echt paradijs volgens de verhalen), hier wil ik mn Padi duikcursus doen. Even een weekje bijkomen van deze hectische stageweken :d

Ook heb ik de laatste tijd veel motivatiebrieven naar allerlei bedrijven gestuurd omdat ik vanaf September mijn afstudeerstage moet gaan doen, ik wil weer naar het buitenland maar dat was nog wel even zoeken. Ik had een leuke optie in Valencia gevonden, maar ie betaalden niks en was een meer een communicatie stage terwijl ik toch meer iets in mijn richting wil doen. Heb dus vorige week een solicitatie gesprek over skype gehouden, erg grappig maar het ging heel goed en heb dus nu een stageplek in Munchen. Dit betekent wel dat wanneer ik 10 september terug kom in Nederland meteen door moet naar Deutschland omdat ik daar de 15e moet beginnen met werken. Heb er wel zin in, eens kijken of ik de duits taal een beetje kan gaan leren en natuurlijk genieten van Oktoberfest :D
Hierbij eindig ik mijn lange verhaal! Mijn volgende update is pas weer als ik aan het reizen ben met Fleur (omdat in tussentijd toch meer van hetzelfde is hier in San Juan del Sur), die komt vanaf 15 juli mij vergezellen om richting Peru te reizen.

Adios amigos!!

P.S. Jullie zijn natuurlijk allen welkom in Munchen om wat sfeer te proeven aldaar!

Reacties

Reacties

roos

Heeey dat was zeker een lang verhaal :) klinkt allemaal cool, ik wil ook mee met fleuah :) XXX

Jan

Rogier!

Klinkt echt super man, gefeliciteerd met je stageplek.
Zie je in de biertenten in Munchen!

Veel plezier nog, ga genieten van het duiken

Xx

Jelmer

Nice!
Padi is cool;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!